vispas 2021

Donderdag, 3 december 2020

Beste ledenadministrateurs,

Hierbij ontvangt extra informatie betreffende de ledenservice.

Digitale factuur
Voor de VISpas 2021 hebben wij naast de fysieke- ook een digitale factuur verstuurd. In totaliteit hebben +- 130.000 sportvissers deze ontvangen, op deze manier wisten wij de drukte te spreiden.
De Nederlandse leden hebben rond 19 november de schriftelijke factuur ontvangen. De Duitse leden hebben deze enkele dagen later ontvangen.

Leverdatum VISpas
De betalende leden worden elke woensdag doorgezet naar onze drukker Multipost, de nieuwe leden worden elke vrijdag doorgezet. Het duurt ongeveer 3 weken voordat ze de VISpas in bezit hebben.
Leden met een documentsdatum van 19-11-2019 worden rond 12 december bezorgd. Alle andere document datums voor 4 december worden later bezorgd, maar kunnen wel hun VISpas voor 1 januari 2021 verwachten. Mochten leden de landelijke NachtVIStoestemming/ Derde Hengeltoestemming hebben, deze worden apart van de VISpas opgestuurd.

Tijdelijk Bewijs na betaling
Sportvissers die hun factuur betaald hebben, ontvangen vanaf 10 december een tijdelijk bewijs via de email. Daarnaast staat op www.mijnsportvisserij.nl een tijdelijk bewijs voor hen klaar.
Op deze manier kunnen ze direct gaan vissen op 1 januari 2021 en hoeven ze niet te wachten totdat de fysieke VISpas op de deurmat ligt.

VISpas Online Bestelmodule 2021 staat nu live
Het is nu mogelijk om de VISpas 2021 te kopen via www.vispas.nl.

Vergeet u niet om uw verenigingslijst/activiteitenprogramma toe te voegen aan de bestelmodule?
Dit kunt u zelf regelen via: https://www.hsvleden.nl/Instellingen/Modules/OnlineVISpasmodule.aspx . Hier kunt u uw verenigingslijst 2021 kwijt, zodat uw nieuwe leden deze per e-mail (in pdf) ontvangen. Dit is mits u als vereniging zijnde de VISpas module heeft geactiveerd.
Mocht dit niet lukken, dan kunt u eventueel ook een PDF/Word-document mailen naar ons.

Heeft u de online bestelmodule nog niet geactiveerd en wilt u dit alsnog wel voor 2021, dan kunt u deze activeren op de volgende locatie in HSV leden: https://www.hsvleden.nl/Instellingen/Modules/OnlineVISpasmodule.aspx.

Koppeling HSV Leden en MijnSportvisserij
Beide portalen zijn met elkaar gekoppeld, zodat uw betalende leden een aantal zaken kunnen regelen via MijnSportvisserij. Denk o.a. aan:
•Adreswijziging;
•Aanschaffen NachtVIS- en/of Derde Hengeltoestemming;
•Aanvragen gratis MeeVIStoestemming;
•Aanvragen nieuwe VISpas bij verlies (duplicaat);
•Aanschaf ‘Extra VISpas’
•Opzeggen lidmaatschap (opzegtermijn: 1 oktober).
Contributiegelden
De contributies van november (inclusief afdrachten) worden rond half deember overgemaakt naar uw vereniging m.b.t. de ledenservice. Een overzicht hiervan kunt u dan vinden onder:
Financieel -> Facturatie -> Rapportage Servicebureau -> Selecteer batch 1

Betaling direct aan de vereniging
Mochten er leden direct naar de vereniging betalen in plaats van naar Sportvisserij Nederland, dan is het handig om het geld direct terug te boeken naar het lid.

Zijn er viswateren gewijzigd en moeten deze wijzigingen doorgevoerd worden in de VISplanner?
Stuur dan deze wijzigingen door naar visplanner@sportvisserijnederland.nl.

Wij wensen u fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toe.

Hopende u voldoende te hebben ingelicht, mochten er nog vragen/suggesties/klachten zijn dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Afdeling VISdocumenten