Regelement Wedstrijden

HENGELSPORTVERENIGING

"DE MAAS" Beugen

Opgericht 8 Februari 1933
Aangesloten sportvisserij Ned.- K.v.K.
secr.: Dorpstraat 41a 5835AG

Wedstrijd reglement H.S.V. de Maas april 2022

1. Duur van de onderlinge koningswedstrijden 3 uur.
2. Peilen voor aanvang van de wedstrijd toegestaan.
3. Het gebruik van elektronische apparatuur o.a. viszoekers en bestuurbare bootjes is verboden.
4. Na het eerste signaal mag worden gevoerd en gevist. Licht bijvoeren tijdens de wedstrijd toegestaan, het z.g. plonsen is verboden. Maximaal toegestaan is datgene per worp wat men met een hand in een beweging uit los
lok voer kan omvatten.
Het tweede signaal betekent einde van de wedstrijd, er dient dan onmiddellijk te worden opgehaald.(gehaakte vis mag geland worden).
5. Aas en voer naar keuze, m.u.v. gekleurde maden en/of casters, Verse de vase, levende en/of stukjes vis of nabootsing hiervan. Alleen natuurlijk aas.
6. Het gebruik van katapult is wettelijk verboden en mag dus niet gebruikt worden.
7. Er wordt gevist op gewicht.
8. Alle gevangen vis telt mee, m.u.v. snoek, snoekbaars en paling.
9. Maximale hengellengte 9.50 meter, plus lijn 16 meter, bij het koningsvissen.
Deze hengel moet voorzien zijn van een dobber, die het lood moet kunnen dragen, en een enkelvoudige haak.
10. Tijdens het zogenaamde cuppen mag slechts één hengel in of boven het water zijn.
11. Vrije wedstrijden en bekerwedstrijden hengelkeuze vrij. Ook hier slechts één hengel in of boven het water.
12. Jeugdwedstrijden worden gevist met een maximale hengellengte van 6.50 meter, totaal 13 meter.
13. Gevangen vis dient levend in een niet stalen leefnet in het water te blijven tot aan de weging.
14. Men dient op het aangegeven nummer te vissen, maximale verplaatsing 1 mtr. links of rechts van het nummer.
15. Het is verboden in het water te staan, vlonders of stellingen te gebruiken, waarvan de lengte de waterlijn bereikt, dan wel beschadigingen aan de oevers aanbrengt.
16. Het bestuur draagt geen verantwoording voor vernielingen, diefstal, etc, etc, voor , tijdens of na de wedstrijd.
17. Indien men bij het koningsvissen voor een prijs in aanmerking wil komen, moet men minimaal 4 wedstrijden hebben mee gevist.
18. Gewonnen prijzen dienen persoonlijk te worden afgehaald, mits men zich voor de wedstrijd bij het bestuur hiervoor heeft afgemeld.
19. Indien men zich niet houdt aan het reglement volgt diskwalificatie.
20. In alle gevallen, waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.

Het bestuur wenst U allen een goede vangst en prettige wedstrijden.