Viswaters

Viswaters van HSV De Maas Beugen.

Het Ambtenarengat

In Ambtenarengat aan het Laagwerveld kan alleen door leden van HSV de Maas Beugen gevist worden.
Het water pachten wij van Brabants Landschap.
Dit is een mooie gelegenheid voor onze jeugdvissertjes om in hun vrije tijd het hengeltje uit te gooien.
Dit geld ook voor de oudere vissers.
Men zit hier meestal beschut en kan heerlijk in het zonnetje zitten.
De vangsten bestaan veelal uit voorn, rietvoorn, zeelt en baars. Er zijn ook enkele grote karpers op dit watertje.
Echter mag hier geen vis worden meegenomen en dient alles netjes teruggezet te worden.
Ook stellen we het zeer op prijs dat al het afval wordt meegenomen, zodat de omgeving schoon blijft van zwerfvuil.
Voor dit viswater kunnen we helaas maar een beperkt aantal vergunningen uitgeven.
Dit viswater is alleen te bevissen met een extra vergunning van HSV De Maas,
dus niet alleen met de vispas van HSV de Maas Beugen.

De Kleine Vilt

Dit viswater is gelegen aan de Krolhoek te Oeffelt.

Samen met de verenigingen HSV de Zalm uit Oeffelt en HSV de Berm uit Boxmeer hebben wij hierover een huurovereenkomst afgesloten met Brabants Landschap.

Na diverse aanpassingen, onder andere de aanleg van een vissteiger, het verwijderen van wilgenopschot en nog aan te leggen loopbrug, is hiervoor een convenant, duurzame hengelsport in de Vilt getekend op 18 november 2008.