85 jarig bestaan

Woensdag, 7 februari 2018

8 februari 1933 is onze vereniging opgericht door enkele fanatieke Beugense vissers. Zij gingen vissen aan de Vilt te Beugen, gescheiden door de moerbaan, met links de Kleine Vilt en rechts de Grote Vilt. Vanaf de oprichting van onze vereniging hebben we vanaf 1933 tot eind 2008 de visrechten gehuurd van de gemeente Boxmeer. Hier hebben we nog dokumentatie van. Later zijn ook de verenigingen de Berm, Boxmeer en Pr. Bernard, Sambeek hier bij aangesloten. De Gemeente Boxmeer heeft ons viswater verkocht aan Brabants Landschap. Toen hield het op. 75 jaar kunnen vissen in de Grote en Kleine Vilt. Op advies van het Waterschap AA en Maas mocht er niet meer gevist worden. Dit zou een negatieve invloed kunnen hebben op de waterkwaliteit. Nu kunnen we als Hsv de Maas vissen in het ambtenarengat en de zogenaamde Kleine Vilt aan de Krolhoek in Oeffelt. Dit na het afsluiten van een convenant voor duurzame visserij, ondertekend door de directeur Jan Baan, van Brabants Landschap, Karel van Soest, Burgemeester van de Gemeente Boxmeer,, Ernst Groot van Waterschap AA en Maas en de voorzitters van Hsv de Zalm Oeffelt, De Berm Boxmeer en Hsv de Maas Beugen.