Kleine Vilt

Zaterdag, 28 februari 2015

Onderhoud Kleine Vilt

Vandaag met diverse leden van de Zalm, de Berm en de Maas gewerkt bij en aan de Kleine Vilt.
Gisteren kwamen wij tot de ontdekking, dat ons snoeihout geruimd was.
Dit hadden we nodig om vissenbossen aan te leggen, maar helaas was al ons hout weg.
Vermoedelijk geruimd door het RMB Land van Cuijk, welke een actie hadden om, in het buitengebied opgegeven snoeihout te ruimen.
Wij als vereniging hadden echter niets aan het RMB doorgegeven over eventueel snoeihout en toch was het weg.
Konden daardoor vandaag helaas geen vissenbossen maken.
Moeten hiervoor weer nieuw snoeihout aan laten voeren.
Verder is er gesnoeid aan de zijde van de oude spoordijk en de gisteren uitgestoken rietplanten in het water aangebracht.
Ook de laatste korven aangebracht, zodat de vis hier een schuilplaats kan hebben.
Hierin wordt straks nog gele plomp in aangebracht, terwijl we vandaag hier en daar al rietplanten in hebben gezet.
Ook enkele foto's op site gezet vandaag over de werkzaamheden.
Fotoalbum: Kleine Vilt